Case study

Jak propagovat veřejnou dopravu na sociálních sítích?

Projekt TRANSBOARDERS / KORID

Mise zněla jasně: zařídit, aby o nové autobusové lince veřejnost věděla a chtěla ji využívat. S tímto úkolem se na nás obrátil KORID. KORID koordinuje síť regionálních a vybraných dálkových autobusů a vlaků v Libereckém kraji a přilehlém okolí.

V srpnu 2020 KORID zavádí novou přeshraniční linku jezdící o víkendech. Na základě testovacího režimu linky, který trvá do konce listopadu, bude rozhodnuto o jejím osudu v následujících letech. Vzhledem k historické tradici a náročnému (nejen) administrativnímu zajištění provozu linky by byla velká škoda o ni přijít!

Projekt TRANSBOARDERS / KORID

Výletní linka 691

Nová linka 691 je výjimečná tím, že celkem pětkrát překročí státní hranice – české, polské a německé. Na své trase nabízí spoustu přírodních a kulturních příležitostí. Ale i rok 2020 je poněkud výjimečný a do cesty nám přihrává hned několik překážek…

  • Je vhodná doba pro spouštění propagace nového produktu spojeného s cestováním?
  • Budou chtít lidé cestovat? Nebudou se bát?
  • Jak přesvědčit veřejnost, aby tuto konkrétní linku využívala?

Týmová spolupráce s OneBergem nám ukázala, že lze najít nové cesty vedoucí k úspěšnému vzestupu komunikace s cestujícími.

foto-jmx

Jan Maxa

Vedoucí úseku IDS IDOL a propagace

 

mapa

Rešerše, analýzy, persony…

Řešení každého problému začíná u pořádné rešerše. S klientem jsme se sešli, o lince, jejích benefitech i případných nástrahách si popovídali, autobusem se na vlastní kůži svezli, omrkli kulturní a přírodní highlighty na trase a pořídili nálož fotomateriálu na sociální sítě.

Zanalyzovali jsme si konkrétní cílové skupiny, definovali persony, navnímali tonalitu klienta a na těchto základních kamenech postavili koncept online kampaně a webu. Linku budeme komunikovat jako „výletní“ nebo „turistickou“, což je pro veřejnost vstřebatelnější než strohé „linka 691“. Každou sadu reklam v kampani jsme zacílili na jinou skupinu a té přizpůsobili obsah – turistické cíle, důraz na akční cenu či poznávání krás Česka, Německa a Polska a jiné.

Kampaně bylo třeba podpořit organickými příspěvky na stránce klienta. Napsali jsme publikační plán s posty, které se přirozeně včlenili do ostatního obsahu klienta a postupně tak budovali komunitu fanoušků „Výletní linky 691“.

 

Dobré zprávy?!

Čekání na čísla prodejů po prvním víkendu provozu bylo… napínavé. O to větší radost nám i klientovi přineslo číslo 171 – tedy počet prodaných jízdenek. Z našeho laického pohledu byl výsledek překvapivě dobrý. A ještě lepší byl fakt, že výsledek byl nad očekávání dobrý i z profesionálního pohledu klienta!

Úsměv někdy rychle zamrzne..

Offline a online svět spolu jdou ruku v ruce. Na vlastní kůži jsme dopad reality v online prostoru pocítili v průběhu října, kdy vešla v platnost různá vládní opatření, která měla zamezit šíření COVID-19. Opatření se týkala omezení volného pohybu a uzavření mnoha atraktivních oblastí, které jsou cílovými místy linky. Záchytným bodem pro nás zůstala výjimka, která umožňovala cesty za účelem pobytu v přírodě. Ze dne na den jsme museli přestavět publikační plány a vydaným nařízením se přizpůsobit. Omezili jsme propagaci „indoorových“ památek a zaměřili se na horskou turistiku, procházky a výlety přírodou.

 

linka691

 

 
 

Na závěr trochu čísel…

300 000

průměrných zobrazení reklamy za měsíc
 

5 000

lidí na ni kliklo
 

2 027

přepravených cestujících a psů za tři měsíce

Potřebujete oslovit širokou veřejnost?

Spojte se s námi

Ukázky dalších prací

Dlouhodobý HR Marketing pro lídra z oblasti letectví - Delamedoletadel.cz

Dlouhodobý HR Marketing pro lídra z oblasti letectví - Delamedoletadel.cz

Safran Cabin CZ
Jak jsme pomohli nahradit 200 agenturních pracovníků?

Jak jsme pomohli nahradit 200 agenturních pracovníků?

Rodenstock
Tuto se povedlo! Silnější značka díky komplexní kampani od nás.

Tuto se povedlo! Silnější značka díky komplexní kampani od nás.

POVED

Zobrazit všechny >