Case study

Jak propagovat veřejnou dopravu na sociálních sítích?

Projekt TRANSBOARDERS / KORID

Mise zněla jasně: zařídit, aby o nové autobusové lince veřejnost věděla a chtěla ji využívat. S tímto úkolem se na nás obrátil KORID. KORID koordinuje síť regionálních a vybraných dálkových autobusů a vlaků v Libereckém kraji a přilehlém okolí.

V srpnu 2020 KORID zavádí novou přeshraniční linku jezdící o víkendech. Na základě testovacího režimu linky, který trvá do konce listopadu, bude rozhodnuto o jejím osudu v následujících letech. Vzhledem k historické tradici a náročnému (nejen) administrativnímu zajištění provozu linky by byla velká škoda o ni přijít!

Projekt TRANSBOARDERS / KORID

Výletní linka 691

Nová linka 691 je výjimečná tím, že celkem pětkrát překročí státní hranice – české, polské a německé. Na své trase nabízí spoustu přírodních a kulturních příležitostí. Ale i rok 2020 je poněkud výjimečný a do cesty nám přihrává hned několik překážek…

  • Je vhodná doba pro spouštění propagace nového produktu spojeného s cestováním?
  • Budou chtít lidé cestovat? Nebudou se bát?
  • Jak přesvědčit veřejnost, aby tuto konkrétní linku využívala?

Týmová spolupráce s OneBergem nám ukázala, že lze najít nové cesty vedoucí k úspěšnému vzestupu komunikace s cestujícími.

foto-jmx

Jan Maxa

Vedoucí úseku IDS IDOL a propagace

 

mapa

Rešerše, analýzy, persony…

Řešení každého problému začíná u pořádné rešerše. S klientem jsme se sešli, o lince, jejích benefitech i případných nástrahách si popovídali, autobusem se na vlastní kůži svezli, omrkli kulturní a přírodní highlighty na trase a pořídili nálož fotomateriálu na sociální sítě.

Zanalyzovali jsme si konkrétní cílové skupiny, definovali persony, navnímali tonalitu klienta a na těchto základních kamenech postavili koncept online kampaně a webu. Linku budeme komunikovat jako „výletní“ nebo „turistickou“, což je pro veřejnost vstřebatelnější než strohé „linka 691“. Každou sadu reklam v kampani jsme zacílili na jinou skupinu a té přizpůsobili obsah – turistické cíle, důraz na akční cenu či poznávání krás Česka, Německa a Polska a jiné.

Kampaně bylo třeba podpořit organickými příspěvky na stránce klienta. Napsali jsme publikační plán s posty, které se přirozeně včlenili do ostatního obsahu klienta a postupně tak budovali komunitu fanoušků „Výletní linky 691“.

 

Dobré zprávy?!

Čekání na čísla prodejů po prvním víkendu provozu bylo… napínavé. O to větší radost nám i klientovi přineslo číslo 171 – tedy počet prodaných jízdenek. Z našeho laického pohledu byl výsledek překvapivě dobrý. A ještě lepší byl fakt, že výsledek byl nad očekávání dobrý i z profesionálního pohledu klienta!

Úsměv někdy rychle zamrzne..

Offline a online svět spolu jdou ruku v ruce. Na vlastní kůži jsme dopad reality v online prostoru pocítili v průběhu října, kdy vešla v platnost různá vládní opatření, která měla zamezit šíření COVID-19. Opatření se týkala omezení volného pohybu a uzavření mnoha atraktivních oblastí, které jsou cílovými místy linky. Záchytným bodem pro nás zůstala výjimka, která umožňovala cesty za účelem pobytu v přírodě. Ze dne na den jsme museli přestavět publikační plány a vydaným nařízením se přizpůsobit. Omezili jsme propagaci „indoorových“ památek a zaměřili se na horskou turistiku, procházky a výlety přírodou.

 

linka691

 

 
 

Na závěr trochu čísel…

300 000

průměrných zobrazení reklamy za měsíc
 

5 000

lidí na ni kliklo
 

2 027

přepravených cestujících a psů za tři měsíce

Potřebujete oslovit širokou veřejnost?

Spojte se s námi

Ukázky dalších prací

Jak jsme pomohli nahradit 200 agenturních pracovníků?

Jak jsme pomohli nahradit 200 agenturních pracovníků?

Rodenstock
#COPATUTOJE: Jak vytvořit lovebrand díky sociálním sítím?

#COPATUTOJE: Jak vytvořit lovebrand díky sociálním sítím?

Plzeň město
Dlouhodobý HR Marketing pro lídra z oblasti letectví - Delamedoletadel.cz

Dlouhodobý HR Marketing pro lídra z oblasti letectví - Delamedoletadel.cz

Safran Cabin CZ

Zobrazit všechny >